Modern Városok Program

Hírek

Folytatódik a piac fejlesztése

A zord időjárásra való tekintettel a korábban meghirdetetthez képest nem a gazdabolt előtti járdaszakasz, hanem a nemrégiben elkészült parkolóház biztosított helyszínt az esemény számára. A módosítás abból a szempontból is relevánsnak bizonyult, hogy az épület földszintjére költözhetnek majd azok az árusok, akik nem a Kétegyházi úton kialakított nagybani piacot, hanem ezt a helyszínt választják majd az árusításra.

Sódar Anita, a Békéscsabai Városfejlesztési Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, korábban már több alkalommal adtak részletes tájékoztatást arról, hogyan zajlik majd a térségi vásártér kialakítása. – Békéscsaba legösszetettebb beruházásáról van szó, amely teljes egészében hazai forrásból, a Modern Városok Program támogatásának köszönhetően jön létre – emelte ki. Hozzátette: a tervezet mérete miatt a beruházó önkormányzat úgy döntött, hogy a projektet két részletben valósítja meg. Az első etapban elkészült a Kétegyházi úton található, 9000 négyzetméteres nagybani piac, valamint a parkolóház: a kétemeletes épületben összesen egyidejűleg közel 300 személygépjármű parkolhat majd. Erről itt írtunk bővebben!

Átmeneti lesz a költözés

A komplexum műszaki zárása január 5-én megtörtént, ezután a kivitelező az építési hatóságnál elindította a használatbavételi eljárást, benyújtotta a szükséges dokumentumokat. Ez azért különösen fontos, mert ha megvan az engedély, akkor kezdődhet meg a második szakasz, vagyis a munkaterület átadása. Az átadást követően indulhat a pavilonsor elbontása és az új piactér, valamint új vásárcsarnok kialakítása, a beruházás részeként pedig a jelenlegi nagybani piac is megújul.

A fejlesztés eredményeként egy félig zárt, félig nyitott, összesen 6000 négyzetméteres terület jön létre, ahol megfelelő körülmények között történhet majd az árusítás. A projekt része a terület revitalizációja, ez például azt is jelenti, hogy a Szabó Dezső utcát újra aszfaltozzák és közel 100 parkolóhelyet alakítanak ki. Az Illésház utcában további 13, párhuzamos parkolóhely készül, de a közvilágítást is megújítják és gyalogos átkelőhelyet hoznak létre.

Sódar Anita az ütemezéssel összefüggésben azt is közölte, hogy a reményeik szerint január végére megérkezik a használatbavételi engedély. Ezt követően a helyhatóságnak 40 naptári napja lesz arra, hogy a pavilonsort, továbbá a jelenlegi nagybani piac területét átadja a kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. részére. A munkaterület átadása-átvétele optimális esetben február közepére történhet meg.

Aggódnak az árusok

Az árusok átmenetileg – hozzávetőlegesen egy évig és néhány hónapig – a parkolóház földszintjén kapnak majd helyet. A probléma, illetve az elárusítók részéről tapasztalható elégedetlenség és indulat alapvetően abból fakad, hogy az átmeneti hely és a jelenlegi hely között jelentős méretbeli különbség van. Mint egyikük név nélkül, kamerán kívül elmondta: aggódnak, mert nem tudják, hogy mi várható a továbbiakban. Kifejtette, hogy sokkal kevesebb elárusítóhely adható ki a parkolóház földszintjén, mint amire valójában szükség lenne. Azt hozta fel példaként, hogy elég csak abba belegondolni, hogyan nő egy autó ára, ha egyszerre három vásárló jelentkezik a megvételére.

A bizonytalanságnak többen is hangot adtak, köztük volt Ivanics János, aki fehérneműket és ruhaneműket árusít. Kérdésünkre úgy fogalmazott: jobb általános körülmények között lesznek, ha a beruházás megtörténik, hiszen nem fognak ázni és fázni. Az átmeneti időszakra vonatkozóan egy kérdés merült fel benne, mégpedig az, hogy a parkolóház földszintjén kialakítandó standrendszert pontosan hogyan valósítják majd meg, zárhatóak lesznek-e az árusítóhelyek?

vasater2

A projekt második szakaszának teljesítési határideje 2023 második féléve, tehát az átmeneti időszak nagyjából egy évig és néhány hónapig tart majd. Kozma János, a Békéscsabai Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az árusok megkapták az alapvető információkat, amelyekre kíváncsiak voltak. Megérti az árusok aggodalmait és a félelmeiket, hiszen a felújítás az átmeneti időszakban kellemetlen helyzetet teremt. A bérleti díjakra vonatkozóan kijelentette, hogy azok nem fognak változni, a korábbi szinten maradnak.

– A régi, megszokott helyről el kell jönniük és ideiglenes helyen kell árusítaniuk, ami az eladóknak és a vevőknek is kényelmetlen szituáció, a beruházásnak azonban szükséges megvalósulnia és arra törekszünk, hogy ez zökkenők nélkül és minél gördülékenyebben történjen – mondta. Aláhúzta, hogy a megújult piac esztétikailag is vonzó környezet lesz, ahol korszerű és minőségi viszonyok között lehet majd árusítani.

Békéscsaba egyik legfontosabb, legmeghatározóbb beruházásáról van szó – hangsúlyozta a vezérigazgató. Arra is kitért, immár több mint két éve megígérte, hogy helyet biztosítanak az árusításhoz. A Kétegyházi úti nagybani piacon nagyobb teherautókkal is lehet majd közlekedni, nagyobb mennyiségű árut lehet kiszállítani – ismertette, azt is hozzátéve, hogy a parkolóház földszintjén három oldalról zárt, ideiglenes pavilonokat alakítanak ki. Összesen több mint 60 pavilonról van szó, amelyekben áramot és világítási lehetőséget biztosítanak és őrzést is garantálnak a bérleti díj fejében – részletezte.

Leghamarabb február elején kezdődhet a munka

Molnár Ferenc, a kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. munkatársa, a projekt felelős műszaki vezetője kérdésünkre szintén a használatba vételi engedély fontosságát emelte ki, s mint mondta, a hatóságokkal egyeztetve, szorosan együttműködve benyújtották a szükséges dokumentációkat azért, hogy minél hamarabb megkaphassák az engedélyt így az árusok is minél hamarabb költözhetnek.

Reményeik szerint február első hetében már megkezdhetik a munkaterület elkerítését, valamint a bontási munkálatokat. Ismertette azt is, hogy a kivitelezést több ütemben szervezik és folyamatos lesz az egyeztetés, például ideiglenes forgalomtechnikai tervet készítenek majd, amit az önkormányzatnak kell engedélyeznie, jóváhagynia, a közlekedési útvonalakat ennek megfelelően alakítják ki.

ENTER - Keresés elindítása
ENTER - Keresés elindítása
Buckle

The ultimate experience

The power for creating a better future is contained in the present - You create it by creating a good present.

(+1) 300 345 8000
info@buckle.pro
St New York, NY 10001

Opening Hours

Mon - Fri
9:00 am to 18:00 pm
Saturday
9:00 am to 16:00 pm
Sunday
Closed

CEO's Words

CEO

The theme is clean and crisp, yet it's genuinely sophisticated when it comes to the number of design tools offered with it and the flexibility.

CEO's Signature

Tájékoztatjuk, hogy a honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, érdekében cookie-kat alkalmazunk.